Μενελάου λόγος


Menelaus supporting the body of Patroclus

Ρ Ιλιάδος
1 Οὐδ’ ἔλαθ’ Ἀτρέος υἱὸν ἀρηΐφιλον Μενέλαον
Πάτροκλος Τρώεσσι δαμεὶς ἐν δηϊοτῆτι.
βῆ δὲ διὰ προμάχων κεκορυθμένος αἴθοπι χαλκῷ,
ἀμφὶ δ’ ἄρ’ αὐτῷ βαῖν’ ὥς τις περὶ πόρτακι μήτηρ
πρωτοτόκος κινυρὴ οὐ πρὶν εἰδυῖα τόκοιο·
ὣς περὶ Πατρόκλῳ βαῖνε ξανθὸς Μενέλαος.
πρόσθε δέ οἱ δόρυ τ’ ἔσχε καὶ ἀσπίδα πάντοσ’ ἐΐσην,
τὸν κτάμεναι μεμαὼς ὅς τις τοῦ γ’ ἀντίος ἔλθοι.

Η μάχη μαίνεται στα τείχη της Τροίας και στο παλάτι της Ιθάκης συνεχίζεται η μεγάλη  κατάχρηση και κλοπή. Παίρνει τον λόγο και του Ερμή το ραβδί ο κυδάλιμος Μενέλαος και στην μεγάλη συνέλευση  των Ελλήνων  του  καινούργιου αιώνα ομιλεί:

Αγαπητοί μου ήρωες πολεμιστές συναγωνιστές ένδοξοι χιλιοτραγουδισμένοι Αχαιοί  ποιο είναι το κλέος της πατρίδος  που στα χέρια μου ξεψυχισμένο κρατώ;

Κλέψανε, αυτοί που φιλοξενήσαμε με γενναιοδωρία πλατιά  κλέψανε  την γνώση την ομορφιά την ιστορία  τους θησαυρούς των Ελλήνων Αχαιών, τα λεφτά , το κυριότερο ,την συνείδηση και κτίσανε  τα τείχη τα ψηλά.Ο γιος του φίλου μου του Οδυσσέα έρχεται απελπισμένος και με πληγωμένη την καρδιά και  για τον πατέρα του ερωτά. Αγήνορες υπερφίαλοι άνδρες σπαταλούν τον βιος και την περιουσία  χωρίς αιδώ και κανένα να τους σταματά. Αγαπητοί μου   συμπολίτες της Λακεδαιμονίας, της Ιθάκης και της Ελλάδος ως πότε στα χέρια μου το σώμα του Πάτροκλου νεκρό θα κρατώ;

Λακεδαίμων Μενέλαος,

βασιλιάς της Σπάρτης και  αρχηγός της Ατείχιστης πόλης  των Αχαιών

όλων  των Ομηρικών ραψωδιών

Ο κυδάλιμος Μενέλαος

Advertisements

About iparea

Ας κρατήσουν οι χοροί και θα βρούμε αλλιώτικα στέκια επαρχιώτικα βρε ώσπου η σύναξις αυτή σαν χωριό αυτόνομο να ξεδιπλωθεί Mέχρι τα ουράνια σώματα με πομπούς και με κεραίες φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα κι ιστορία οι παρέες
This entry was posted in Ομηρικά Έπη and tagged , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Μενελάου λόγος

  1. Παράθεμα: Ο λόγος του Μενέλαου | Τόνοι καὶ Πνεύματα ….

  2. Ο/Η iparea λέει:

    Ο ξανθός ξιφοφόρος Μενέλαος

    ἦμος δ’ ἠριγένεια φάνη ῥοδοδάκτυλος Ἠώς,
    ὤρνυτ’ ἄρ’ ἐξ εὐνῆφι βοὴν ἀγαθὸς Μενέλαος
    εἵματα ἑσσάμενος, περὶ δὲ ξίφος ὀξὺ θέτ’ ὤμῳ,
    ποσσὶ δ’ ὑπὸ λιπαροῖσιν ἐδήσατο καλὰ πέδιλα,
    βῆ δ’ ἴμεν ἐκ θαλάμοιο θεῷ ἐναλίγκιος ἄντην, 310

    Σαν εφάνη πρωινή η Ανατολή με την ροδοδάκτυλη Ηώς αυγή στην “ κοίλην Λακεδαίμονα κητώεσσαν” δ Οδυσσείας στίχοι 1, πρόβαλε ο Μενέλαος όμοιος με θεό εξερχόμενος από τον θάλαμο του, φόρεσε τα καλά του πέδιλα στα λαμπερά του πόδια ,πέρασε το ξίφος στον ώμο του και με δυνατή βοή αυδή είπε στο Τηλέμαχο τον ανδρειωμένο ήρωα: Πες μου ειλικρινά νημερτές « δήμιον ἦ ἴδιον», για σένα ή του δήμου την υπόθεση ήλθες ες την θεία Λακεδαίμονα στης θάλασσας τα νώτα ;

    Ποιος είναι ο Μενέλαος ο σύζυγος της Ελένης και γαμβρός του Διός;

    Ο κυδάλιμος ένδοξος Μενέλαος είναι αυτός που μένει με τον λαό προσδίδοντας του σφρίγος ορμή και μένος , παρ΄ όλο τον ήπιο χαρακτήρα του « “Ἀτρεΐδη Μενέλαε διοτρεφές, ὄρχαμε λαῶν» , τον αποκαλεί ο Τηλέμαχος. Θυμώνει όμως εξοργίζεται πολύ με αυτά που ο γιος του φίλου του, του εξιστορεί. Την μνηστηριακή κατάχρηση διαφθορά και διαπλοκή στο παλάτι της Ιθάκης από αγήνορες υπερφίαλους άντρες χωρίς καμία αιδώ και ντροπή.

    Δεν είναι τόσο αλαζονικός όπως ο αδελφός του ο Αγαμέμνων που εμμένει καταστροφικά σε μία θέση και εμμονή, δεν είναι τόσο απόλυτος όπως ο ημίθεος Αχιλλέας . Μεγάλος πολεμιστής με μάρτυρες τον Οδυσσέα και τον Έκτορα μονομαχεί με τον Πάρη τον νικά , πληγώνεται όμως από Πάνδαρο, αυτόν που δέρνει τους πάντες και ο Μαχάων τον θεραπεύει παιανικώς αποτελεσματικά. Εκστρατεύει Ανατολικά για να φέρει πίσω την κλεμμένη Γνώση και Ομορφιά μόλις αντιληφθεί την μεγάλη ληστεία και κλοπή από τους Τρώες όλων των εποχών, τις τρόικες και όλα τα τρωκτικά. Συλλαμβάνει τον πρώτιστο Πρωτέα που γίνεται λιοντάρι δράκος δένδρο , νερό και φωτιά και πως να γυρίσει πίσω τον ερωτά.Γνωρίζει τον μεγάλο ουρανοκατέβατο ποταμό τον Νείλο και με το παλαιό του όνομα τον αποκαλεί, Αιγύπτιο κάτωθεν της Αιγηίδος να σταθεί ”Αἰγύπτοιο, διιπετέος ποταμοῖο”,473.

    Ο Μενέλαος είναι το παιδί του λαού, διαλλακτικός συνεργάσιμος κοντά στον λαό αγαπητός και προσφιλής, χωρίς να καταντά λαϊκιστής γιατί είναι το καλύτερο παιδί του Ελληνικού λαού βγαλμένο από τα σπλάχνα του, έχει παντρευτεί την καλοσύνη και την όμορφη ανθρωπιά και στα Ηλύσια ηλεκτρομαγνητικά Πεδία με δροσερή Ζεφύρου αύρα την αιθερική του ζωή περνά “ἐς Ἠλύσιον πεδίον καὶ πείρατα γαίης ἀθάνατοι πέμψουσιν” στιχ 563.

    Μενέλαος, ο αρχηγός βασιλιάς του Λακωνικού Λακεδαίμονος Λαού
    Για την αγάπη της όμορφης κόρης του Διός
    και ένα λευκό πουκάμισο φορεμένο με αξιοπρέπεια και τιμή,
    ο Μενέλαος με τον κλέφτη και της φιλοξενίας καταχραστή
    έξω από τα τείχη των Τρώων μονομαχεί

  3. Ο/Η ΠΑΡΙΣ λέει:

    o Παριoς, Παρις, Αλεξαντρος του Ομηρου με Ιώτα παρακαλω και οχι με Ητα

    • Ο/Η iparea λέει:

      Ό,τι πεις Πάριε του Αλεξάντρου
      …αλλά όχι ό,τι πάρεις με Ήτα και με Ιώτα
      και με τόνους παρακαλούμε….
      σε πλήρη ανάπτυξη συλλογισμού και σχολίου.
      Ευχαριστούμε για την επίσκεψη.

      Γιατί άραγε ο Πάρις είχε δύο ονόματα, Πάρις ,Αλέξανδρος
      και ο Όμηρος τον αναφέρει
      πότε με το ένα και πότε με το άλλο;
      Για βαθύ ομηρικό προβληματισμό.

      .

      • Ο/Η ΠΑΡΙΣ λέει:

        Για παράδειγμα στο κείμενο της Ιλιάδας, Ραψωδία Γ – 330, 325, 435 ….Πάρις, Πάριος, Αλέξανδρος. Πάντα για το ίδιο άτομο μας μιλαει.

        Nomen est omen – sono tifoso Omerico – ενας σκεπτόμεος Ελληνας της διασποράς

        Buona giornata

  4. Ο/Η iparea λέει:

    Εντάξει φίλε μας….
    Κανένα πρόβλημα
    κατανοούμε τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν ενίοτε
    στην διατύπωση και μέσω απόστασης και ενός πληκτρολογίου
    και μας αρέσουν οι σκεπτόμενοι άνθρωποι
    ειδικά οι Έλληνες της διασποράς.
    Χαιρετισμούς φιλικούς
    ΥΣ .Ίσως πρέπει να το σκεφτείς να αλλάξεις όνομα και στρατόπεδο;-)))
    Τι λες;;;

    Παραθέτουμε συναφή άρθρα με το θέμα
    προς σκέψη και διάθεση ερμηνευτική
    Η «Κρίση του Πάρι»
    http://parea2010.blogspot.gr/2012/04/blog-post_8270.html
    Ποιος είναι ο δειλός κλέφτης της ομορφιάς των Αχαιών;
    http://melisigenis.wordpress.com/2012/11/18/%CF%80%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%82/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s